۶ راه برای تمرین مهارت نوشتاری

برای بسیاری از زبان آموزان نوشتن به زبان انگلیسی از صحبت کردن به این زبان ساده تر هست ( یا حداقل خودشون اینطور فکر میکنن). معمولا هنگام نوشتن ، گرامر را راحت‌تر دریافت می کنند  ولی به روان بودن و خوانایی متن توجهی نمیکنن که اهمیت خیلی بالایی دارن ، مخصوصا اگه در آینده می‌خواین در کشورهای انگلیسی زبان تحصیل کنید و یا به شغلی نیاز دارین که به  دونستن زبان انگلیسی نیاز هست . در اینجا میتونید درباره شش راه برای تقویت مهارت نوشتاری به زبان انگلیسی بخونید .

۱_زیاد بخونید:

شما بدون نوشتن هم می تونید مهارت های نوشتاری خودتون رو تقویت کنید .تا جایی که می تونید متن بخونید . این کار باعث میشه دامنه لغاتتون افزایش پیدا کنه و درک شما از نحوه استفاده از زبان بالاتر بره .منظور این نیست که دستور و یا جمله به جمله مطالعه کنید، صرفا برای لذت متن بخونید و به مرور و ناخودآگاه چیزهایی رو یاد میگیرید که میتونید ازش استفاده کنید . می تونید با خواندن نسخه انگلیسی کتاب مورد علاقه اتون شروع کنید و یا کم کم از  روی رمان های کلاسیک پیش برید .در ضمن ، اگه به انگیزه ی بیشتری نیاز دارید، جوزف کنراد نویسنده دل تاریکی ، تا بیست سالگی انگلیسی صحبت نمی کرد و به یکی از مشهورترین رمان نویس انگلیسی در تمام دوران تبدیل شد.

۲_نحوه صحبت خودتون رو بنویسید:

البته این همیشه صدق نمیکنه ولی به طور کلی می تونید روان و خوانایی نوشتارتون رو با نوشتن نحوه صحبتتون تقویت کنید . منظور ما این نیست که  کلمات عامیانه زیادی بنویسید اما به این فکر کنید که مردم  در صحبت هاشون چه جوری از زبان انگلیسی  ساده استفاده می کنن و چقدر طبیعی به نظر می رسه و هدفتون این باشه که نوشتارتون همون جریان ساده و آسون رو داشته باشه .

۳_کلمات جدید یاد بگیرید:

ناگفته نماند که برای نوشتن با اطمینان و روانی بیشتر ، شما باید دایره لغات خودتون رو افزایش بدین .اگه هنوز این کار رو نکردید الان وقتش هست که یک دیکشنری شخصی برای خودتون درست کنید. زمانی که با کلمه ای مواجه میشید که بلد نیستید ، اون رو با معنیش ، مترادف ، متضاد هاش و یا ترجمه اش یادداشت کنید. بعد از مدتی از خودتون تست بگیرید که چه تعدادیش رو یادتون هست و بعد، از اون کلمات در رایتینگ و مکالماتتون استفاده کنید.

۴_نوشتن رو به یک عادت روزانه تبدیل کنید:

همانطور که میگن :«کار نیکو کردن از پر کردن است.» بنابراین تنها راه تقویت مهارت نوشتاری در طول زمان  این هست که بنویسید . حتی شده برای پنج تا ده دقیقه در روز بنویسید، اگر بتونید هر روز این کار رو انجام بدید مهارت نوشتاری شما واقعا بهتر خواهد شد .می تونید یک دفتر خاطرات به انگلیسی داشته باشید ،  وبلاگی درباره تجربیاتتون از یادگیری زبان  و یا زندگی در یه کشور جدید بنویسید.حتی می تونید پست هایی که در فضای مجازی به اشتراک می‌گذارید رو به انگلیسی بنویسید .

۵_فرم از کارکرد پیروی میکنه:

انواع مختلفی از نوشتار زبان انگلیسی وجود داره برای مثال :« خاطرات روزانه، مقاله ، رزومه ، شعر ، داستان کوتاه ، توییت و غیره. نکته  مهم این هست که نوع نوشتن و هدف نوشته (کارکردش) را در نظر بگیرید.همچنین به این فکر کنید که چه کسی متن شما رو می‌خونه (مخاطب کی هست)و می‌خواین چه کاری انجام بدن. وقتی عملکرد را بدونید، می تونید سبک نوشته رو تطبیق بدین.

۶_اشتباهات رو بررسی کنید:

آخرین کاری که باید  بعد از نوشتن انجام بدین این هست که متن رو یک بار بخونید و مطمئن بشید که نوشته منطقی هست و اشتباهی در جملات وجود نداره. همیشه نوشته  خودتون رو تصحیح کنید.

امیدوارم که این مطلب براتون مفید باشه . اگه شما تمرین دیگه ای انجام میدید حتما در قسمت کامنت ها باهامون به اشتراک بذارید.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *